Vertrek ARC 2011 - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu Vertrek ARC 2011 - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu

Vertrek ARC 2011

Door: elisaboot Bojan

Blijf op de hoogte en volg Elisa

23 November 2011 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Dag 0: Ready, steady, go!
(geschreven door Bojan)

Er zijn van die dagen die heel normaal lijken, maar het niet zijn. De dag van de start van de ARC is er zo één. We worden wakker in onze bedjes, zoals we gewend zijn, ontbijten normaal en doen normaal, maar ergens zweeft het besef dat vanaf vanmiddag onze wereld op de 'Elisa' volledig anders zal zijn. Geen steiger, geen buren, maar varen, varen, varen.. en dat een dag of 16 of daaromtrent. Voor eenieder aan boord (behalve voor mij) de langste non-stop zeiltocht tot nu toe. Zelfs de boot is nog nooit zo lang onafgebroken onderweg geweest..

Op de steigers hangt een bijzonder sfeertje waarin iedere deelnemer op zijn eigen wijze de laatste voorbereidingen voor vertrek treft. Nog een uur of 2 en dan zullen langzaam alle ruim 200 deelnemende jachten zich los gaan maken van hun inmiddels vertrouwde stek. Sommigen hebben een clubje uitzwaaiers, anderen maken stilletjes los en gaan op in de lange rij langzaam vooruit dobberende bootjes. Ook dit jaar zullen weer duizenden mensen op de pieren en kades van Las Palmas ons toejuichen en uitzwaaien. Zowel naar bevriende schepen als naar bekenden op de kant wordt hartstochtelijk gezwaaid en de goede vaarten en tot ziensen zijn niet van de lucht.

Wij hopen in deze warme heksenketel de show te gaan stelen met een saxofoon spelende schipper op het achterdek. Eens kijken hoe dat uit gaat pakken. Na vertrek uit de haven gaat de hele machinerie vrij vlot vol in de zeilstand als we een proefrondje varen in afwachting van de start; een spektakel waar ik elke keer weer kippenvel van krijg. Wij zijn er in ieder geval zo klaar voor als we kunnen zijn en verheugen ons op een mooie trip. Als u overigens wilt weten welk clubje de 'Elisa' veilig naar de overkant begeleidt, kijk dan op de eigen site (www.elisaboot.waarbenjij.nu).

Goed, genoeg gepraat, we gaan aan de slag en onderweg. Wordt vervolgd.

Wil je een indruk kijk dan naar het volgende filmpje. Met een beetje geluk zie de Elisa een paar keer voorbij komnen:

• 23 November 2011 - 11:53

Stefica En Hubert:

Mooi verslag van het vertrek - en bij het kijken van het filmpje krijgen zelfs wij kippenvel! Je zou er zelf erbij willen zijn! Jullie razen voort zo te zien op de Fleetview-site! We duimen voor verdere goede vaart!! Groeten!