Nachtwacht (door Jeroen) - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu Nachtwacht (door Jeroen) - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu

Nachtwacht (door Jeroen)

Door: elisaboot

Blijf op de hoogte en volg Elisa

24 November 2011 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Donderdag 24 november, UTC 02.20 uurPositie N 23 02 161, W 23 58 158, koers 254 graden, wind 14 – 18 knopen recht van achter.Sfeer aan board.Op het moment dat ik dit schrijf ligt de gehele bemanning in diepe rust te kooi en snort de Elisa op de auto pilot met 7 knots heel comfortabel door het water. In tegenstelling tot voorgaande nachten zie ik op dit moment geen enkel ander schip. Mijn wacht is om 2.00 uur ingegaan en heb me de eerste 20 minuten weer zitten verbazen over de pikzwarte lucht (nog geen maan) en haar miljarden sterren. We houden Orion aan bakboardzijde en Jupiter op 1 uur heb ik geleerd van de app Starwalk (absolute aanrader) die Bojan op zijn Iphone heeft geïnstalleerd.Het is machtig mooi om zo door de nacht te varen. Nu nog meer dan gisteren. De zee is een stuk rustiger, geen boten om rekening mee te houden, onbewolkt en een constante wind. Gisteren had ik dit absoluut niet kunnen schrijven omdat we met behoorlijke snelheid (continue 10 – 12 knopen) van gangboard tot gangboard aan het rollen waren. Alles wat niet muurvast zat slingerde door de kajuit en zelfs met slingerzeil in de kooi was het bijna onmogelijk een positie in te nemen waarbij je niet het gevoel had gelanceerd te worden.Morgen wordt het spannend. We moeten een keuze gaan maken om ten noorden of ten zuiden van het windwak heen te varen….Jeroen

  • 24 November 2011 - 17:29

    Annelies Binder:

    Jeroen bedankt voor je verslag. Is Tom de problemen al de baas? Jullie gaan als een speer! Ik geniet van jullie verslagen! Geniet ze!

  • 24 November 2011 - 18:58

    Farida:

    Helemaal te gek om het verslag te lezen.
    Have fun mannen.

  • 24 November 2011 - 20:57

    Ad Eijk:

    Ik heb me laten uitleggen waqt windvak is en ben benieuwd wat jullie gaan doen?

  • 24 November 2011 - 21:17

    Lummy:

    het is net een soort clifhanger.....ben nu al benieuwd wat jullie gaan beslissen. Ga nu slapen, maar morgen een van de 1e dingen , die ik doe, is kijken wat jullie positie is en wat er beslist is m.b.t. het windwak (is dat een "gat" in een windgebied??)
    Jullie gaan als een speer, hou vol.

  • 25 November 2011 - 16:28

    Annelies Binder:

    He jongens windwak gevonden? jullie boeren nu achteruit! maar desalniettemin ben ik heel trots op jullie!

  • 26 November 2011 - 06:30

    Diederik:

    Kijk uit... Niet in het windwak varen! Maar ja sturen en mailen tegelijk is ook te gevaarlijk... Pas maar op dat je niet wordt aangehouden!

  • 26 November 2011 - 18:14

    Divi En Farida G.:

    En hebben jullie al een Mahi Mahi aan de haak????

  • 28 November 2011 - 15:22

    Boy:

    Boyke, geweldig je bericht en felicitaties vanaf de Elisa op de Oceaan. Ik wist niet dat ik zo gepakt zou worden door deze race. Meerdere malen per dag volg ik jullie positie, momenteel 28/11 om 12.00 uur zitten jullie nog steeds op de tweede positie van klasse B en op plaats 44 in het alg. classement. Op mijn verjaardag hebben we met z', allen op het grote scherm naar de start (youtube) van 20/11 gekeken en uitgebreid het verloop toegelicht/besproken. Hartverwarmend de grote betrokkenheid van allen. Farida heeft als (tijdelkijke) zeemansvrouw de zaak uitstekend onder controlen en ook de kinderen zijn beretrots. Zij zijn niet de enigen. Het is heerlijk jullie berichten via reisverslagen te lezen.
    Mijn bericht aan jou via PD2360sail lukte helaas niet. Ik hoop dat dit bericht goed overkomt. Hartelijke groet aan allen van de Elisa, Moems en je Vader.
    PS Het was opmerkelijk dat onlangs jullie zijn ingehaald door Dreamer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elisa

het ARC Elisa team met van links naar rechts: Oscar, Tom, Burney, Bojan en Jeroen

Actief sinds 06 Sept. 2011
Verslag gelezen: 420
Totaal aantal bezoekers 150641

Voorgaande reizen:

16 November 2011 - 15 December 2011

ARC 2011 Atlantische oversteek

Landen bezocht: