Elisa goed op weg (door Oscar) - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu Elisa goed op weg (door Oscar) - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu

Elisa goed op weg (door Oscar)

Door: elisaboot

Blijf op de hoogte en volg Elisa

24 November 2011 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Elisa zeilt op dit moment ten Noord Oosten van de Kaapverdische eilanden. Het weer is perfect: zonnig en 10 tot 30 knopen wind van achter. Aan boord is alles prima. Diverse problemen met de SSB radio, zeilvoering en slijtage zijn opgelost. De hoogte punten tot dit moment waren: 15 dolfijnen die meer dan een uur voor de boot speelden. 50 uur supersnel varen op de Parasailor, waarbij Elisa ca. 375 mijl aflegde en een topsnelheid van 11,9 knoop meermaals haalde. Het heerlijke eten van Burney (o.a. nasi met biefstuk) en Jeroen (o.a. echte frietjes met hamburgers). Elisa is bezig met een goede opmars in het klassement. Lagen we na de eerste nacht, waarbij Elisa een tactische fout maakte en windstilte invoer op een 135e plaats. Inmiddels zijn we al opgerukt naar de top 50 en een derde plaats in onze groep.We hebben nog geen vis gevangen, maar al wel beet gehad. Tot zover ....

• 24 November 2011 - 16:52

Hallo Oscar:

• 24 November 2011 - 17:07

Hoi Oscar, En Andere:

mannen
    Ik had niet begrepen dat er meerdere boten waren.........
    Een behouden vaart!!
    Maar goed dat jullie nog frietjes en nasi hadden want als je op die vissen moet wachten die niet bijten heb je best honger denk ik hahaha.
    Geniet in ieder geval van alle momenten.

Groeten,

Haiko

• 24 November 2011 - 18:02

Hans Reuvers:

Hallo Oscar, en de rest van de bemanning Fijn te horen dat nu alles goed gaat. Geniet van je reis. Groeten, Hans Reuvers

• 25 November 2011 - 15:31

Rob Van Der Lans:

Hoi Oscar, Goed van je te horen. (en natuurlijk van de rest van de bemanning). Geniet van de ervaring en zo te lezen ook van het eten :-).
    De vis komt vanzelf.
    Ik las ook dat jullie op de 37e plaats liggen en 2e in Cruising B (vrijdag 25/11 16.40u)
    Groeten en ik lees de verslagen met plezier. Gr. Rob

• 25 November 2011 - 15:44

Irene En Fons:

Dag mannen,
    Heel erg spannend al deze verhalen van jullie te kunnen volgen en dito foto's. We leven met jullie mee.
    Gisteren met Anneke op pad geweest (Laren) en heb haar verhalen gehoord over jullie zeil wetenswaardigheden.
    Toi - toi - toi.
    Houd de wind in de zeilen en behouden vaart.
    Knuffel Irene en Fons