We zullen doorgaan. (door Jeroen) - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu We zullen doorgaan. (door Jeroen) - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Elisa Crew - WaarBenJij.nu

We zullen doorgaan. (door Jeroen)

Door: elisaboot

Blijf op de hoogte en volg Elisa

03 December 2011 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Zomaar ineens zing ik het lied van Ramses Shaffy “ we zullen doorgaan” Ik ken eigenlijk alleen maar deze ene regel van het lied en vervolg deze regel met tra la la la la la la la en dan zing ik weer “ we zullen doooooorgaan”. Ik moet mezelf beheersen om het niet heel hard te zingen omdat ik dan de bemanning wakker zou maken.

Het is 02.15 uur en de Elisa vaart met 8,4 knoop door het water en ze gaat maar door en door en door. Wat dat betreft is het lied van Ramses heel toepasselijk en omdat de Elisa zo heerlijk vaart, de hemel vol sterren staat, het toilet vandaag is gerepareerd, de zeilen zijn gecontroleerd, er nog genoeg proviand is en de stemming buitengewoon goed heb ik de neiging om heel hard te zingen “we zullen door gaan”. Het is een soort mantra en als je het maar vaak genoeg herhaalt wordt het steeds prettiger.

De zon komt van achter op en gaat voor het schip weer onder we zullen doorgaan… Heerlijk!

• 03 December 2011 - 20:02

Elisa Crew:

Hoi Jeroen,

speciaal voor jou de achtergrondmuziek bij je prachtige beleving. De tekst volgt om de volgende overtocht alles mee te kunnen zingen!

• 03 December 2011 - 23:26

Rob Van Drecht:

Kom net uit de Arene en heb Ajax met 4-1 zien winnen van Excelsior...........inderdaad wij zullen doorgaan!! Mannen, het gaat jullie goed, gewoon DOORGAAN!!!

• 03 December 2011 - 23:42

Boy:

Dank voor je bericht dat wij op 3/12 om 20.54 ontvingen. Nog 561 miles. Voor m'n gevoel schiet het lekker op. Thans een mooie derde plaats met gem snelheid van ca 7,2 knots. We genieten van elke vorm van nieuws. Hier alles ok. Morgen vieren we met z'n allen Sinterklaas in Bl. Dat is andere koek. Houdt goede moed, blijf genieten, groet aan allen van ons, je V

• 04 December 2011 - 09:43

Farida:

Vooral doorgaan!! Jullie zijn er bijna.
    En Jeroen, ik zie het beeld voor me hoe jij achter het roer staat. Heel gelukkig met een big smile! Kussen van je meiden.
    Farida, Divi & Lisa